duminică, 1 decembrie 2013

Châteaux de la Loire (Blois-Chambord-Cheverny)

                                                Valea Loarei, padurea si castelele ei 

Valea Loarei de-a lungul a 280 km intre Sully-sur-Loire si Chalonnes-sur-Loire e inscris in Patrimoniul Mondial UNESCO
Perimetrul inscris in patrimoniu 

 J1. Blois - St-Dye sur Loire - ChambordBracieux - Blois 


 proof that man can carry twice his own weight:)
Printesa ce sa mai :oo :p
ce vroiam sa-ti spun i ca... daca vizitezi castelul iarna, sa nu te increzi cand vezi scris pe site-ul lor....le chateau est chauffe en hiver. Asa am crezut si eu...stii tu dupa ce te opresti din pedalat intra frigu-n oase:) si eu de colo sa dau buzna in castel sa ma incalzesc, gasesc camere enorme goale cu cate un semineu din loc in loc, care era numa sa dea bine...asa ca am continuat vizita suflandu-ne in pumni...si in viteza; ca sa ne incalzim am dat ture in sus in jos pe faimoasele escalier a double revolution ...si poza e facuta cand m-am dezghetat si mi-am regasit zambetul :D...aaaaah.

J2. Blois - ChevernyCelletes - Blois

 Misunam prin parc in zori
 Loire le dernier fleuve sauvage d'Europe

 
cateva zile inainte de Craciun:) si poate cel mai frumos decor de sarbatoare pe care l-am vazut vreodata, ca-n filme peste tot prin tot castelul.
Chateau de Cheverny (chateau Moulinsart - Tintin:) daca iti zice ceva)
 
le mini jardin potager

 

   
les tricolors francais pierd vremea intre doua vanatori (chasse a courre) ceva de genu asta

Valea Loarei e un loc unde-i musai sa ma intorc, mai raman o groaza de vazut si am fost foooooarte placut impresionata in tura asta. Nu ma asteptam sa fie asa de fain cu Loara cu padurea minunata chiar si iarna, cu un parcurs foarte bine marcat si balizat si usor de gasit pentur bitza, si piste de bicileta pitoresti, fara denivelari mari.

Castelele. In primul rand nu ma asteptam deloc sa fie interesante. Dar m-am inselat. 
Chambord e enorm si foarte fain cu cadrul lui cu tot.
Cheverny, unde am zis neeeah nu mai platesc bilet, de fapt merita 100%, pentru ca e foarte primitor si super mobilat si intretinut...ca un adevarat castel. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu